Bra service uppskattas av nästan alla, den saken är det ingen fråga om. Frågan vad bra service är, och hur man skapar den, kan däremot vara lite klurigare. Service handlar i slutändan om relationen till dina kunder. Det är alltså en oerhört viktig del av att driva ett företag.
Det finns massor att tänka på när det kommer till att skapa bra service. Att ta hjälp av experter, som Kundo, är en bra metod. Du lär dig också med erfarenhet och det gäller att skapa ett gott samarbete mellan dig och kundservicemedarbetarna. Genom att det finns ett förtroende er emellan, så kan ett förtroende också uppstå mellan företaget och kunden.
Bra service innefattar många saker och därför behöver servicepersonalen naturligtvis ha teknisk kunskap om produkten. De ska också känna till vad företaget står för och vad det erbjuder kunderna. Därutöver är det viktigt att kunna bemöta kunden på dess egen nivå, vilket innefattar att ta kundens upplevelse på allvar. Detta innebär att försöka förstå vad kunden behöver. Är en kund exempelvis upprörd, är det ofta viktigt att den känner sig lyssnad på. Ibland är en bra service just det – att förstå kunden!